badtrk v linuxe

Adam Rogalewicz xrogalew na informatics.muni.cz
Úterý Listopad 6 09:49:51 CET 2001

 Cigas Marian napsal:
> Je v linuxe nejaky nastroj ktory mi preveri fyzicky stav disku (ci nie je
> poskodeny)? V Unixe som na to pouzival "badtrk" a mal som tam moznost vyberu
> medzi destruktivnym a nedestruktivnym scanovanim povrchu disku.
> Existuje takyto nastroj aj v Linuxe? Potreboval by som preverit podozrivy
> disk.
> Pri fsck som taku moznost neobjavil - sluzi len na kontrolu filesystemov.

existuje programek badblocks.
Jeho vystup lze pak dat (myslim) fsck a to dane bloky oznaci jako
nepouzitelne.

s pozdravem

-- Adam Rogalewicz

Za výše uvedené údaje autor neručí ...
* e-mail : adam na rogalewicz.cz xrogalew na informatics.muni.cz    *
* web    : http://www.fi.muni.cz/~xrogalew                    *

"Neni divu, ze jsem zmaten. Jeden z mych rodicu byl muz a druhy zena."