Cena za RH 7.1 u CPressu...

Marek Jaros marek.jaros na jet2web.cz
Úterý Listopad 6 14:22:44 CET 2001

On Tue, Nov 06, 2001 at 01:18:57PM +0100, Radim Roženek wrote:
> Ta cena byla skoro 1000,- Kc !!!!! Sice je tam 7CD (RH CZ i US), ale knizecka

> Zajimalo by me, kdo stanovuje tu cenu, popr. jaka je provazanost mezi
> sdruzenim Linuxaku a CP. Proste nechapu jak je mozne tento free soft prodavat
> za tak nekrestanske penize???!!!???

je to ciste na libovuli prodejce, popripade moznosti trhu.

> Neni to na stiru s GPL? Nevite o tom nekdo neco blizsiho? Chapu, ze oproti

neni to v rozporu s GPL, ba prave naopak Vase rozhorceni by mohlo byt na stiru
:)) , GPL rika ze nikdo name pravo kohokoliv omezovat v cenove politice, coz
znamena: 'nikdo Ti nemuze rict ani popel kdyz to budes prodavat nad cenou, Ty
nemuzes nikomu rict ani popel kdyz Ti bude konkurovat tim ze bude bude
prodavat pod cenou.'

teoreticky by mel cenovou hladinu ridit trh.... kdyz poskytnu za rozumnou
cenu, adekvatni konford (prirucky, skoleni, podporu, etc), kde plati
standartni zavislost, cim vyssi konford, tim vyssi cena, mam sanci ze
nezkrachuju... pokud se budu snazit z NICEHO vytriskat prachy, tak se dlouho
neudrzim a moje naklady brzy prevysi zisky.

> Woknous je to stale zlomek ceny, ale myslel jsem ze Linux je free... Trochu
							       ^^^^^ ->
---> kurna, jako by se to dostatecne neomilalo!!!!

free neni zadarmo, free je volny, svobodny; kdyz neumim poredne anglicky (jako
napr. ja :)) tak se podivam do slovniku.

> me to mrzi, pac si myslim, ze tohle RedHatu moc neprospeje... ale rad bych se
> mylil.

redhat s tim jiste nema nic spolecneho, redhat ma vlastni distribucni sit a
oproti CPressu, poskytuje svym zakaznikum vyse zminene sluzby.

jiste to od CPressu je tezka svinarna (vzit natvrdo neci distribuci a sproste
ji prodavat nad cenou), ale maji plne pravo to udelat, stejne jako vy mate
moznost zajit na www.redhat.cz a koupit si to same od nich, draz, ale ve vyssi
kvalite.

--
I'm not designed for M$ WindowsVC