routovani na 1 segmentu

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Úterý Listopad 6 22:20:42 CET 2001

radek.karaffa na ct.cz wrote/napsal:
: >
: > Nemohlo dojit k tomu ze si arp zaznam udelaly i stanice a ted jdou
: primo ?
:
: Ale i tak, nesmi jit primo. Pokud maji dobre nastavenou masku
: a gateway, MUSI jit do jine subsite pres router.
: Musi mit ale dobre nastavene masky aby to byla opravdu jina subsit.
: Jinak by to byl bordel. Pouzivame vice logickych subsiti v jednom
: fyzickem
: LANu a bez routeru si navzajem neskrtnou. At uz to jsou na kancelarske
: siti
: Wind`ozy nebo na technologicke LAN masiny s Unix HP nebo Solaris.

  Mno, já tady má jeden drát (hub) na kterém jsou dvě sítě, které nemají
stejného vůbec nic (až na ten hub) a sedí tam s nimi i router a chová se
to zajímavě.

  Když pingám z křemílka (jeden počítač) na vochomůrku (druhý počítač na
v jiné síti na společném drátě), tak to dojde nejprve na router, ten mu
ale odpoví "ICMP Next hop - IP vochomurky" a předpokládám, že mu tímto
říká něco ve smyslu: "Hele, já to přepošlu, ale příště to pošli touhle
cestou sám, buď tak hodný." a protože je křemílek slušně vychovaný, tak
ze ARPem zeptá: kdo z Vás je vochomůrka?, dostane odpověď a pak jede
napřímo).

  Můj závěr (netvrdím, že je správný a rád se nechám poučit):
  stačí, aby se router jel do chvíle než pošle již zmiňovaný ICMP, pak
se jede napřímo.

  Na té síti jsou samé Linuxy, takže může být "problém" v tom, že Linux
implementuje RFC poctivě.

z arp tabulky

S pozdravem

Věroš Kaplan