Podpora pameti 8 GB RAM

Středa Listopad 7 16:22:45 CET 2001

On Mon, 29 Oct 2001, Mošnička Roman wrote:

> Takze ja bych asi prekompiloval jadro s tohle volbou a myslim, ze by
> to melo stacit. Jenom Vam upozornim, je treba dodrzet pravidlo pro
> velikost swapu - tj min. 2 x vetsi, nez je velikost RAM. Mam par
> serveru, kde je 2GB RAM, kdyz jsem je poprve zainstalovaval tak jsem v
> domence, ze 2GB ram je opravdu hodne pro moje potreby, tak se mi
> nechtelo plytvat disk. kapacitu na swap, takze jsem nastavil "pouze
> 2GB" swap a divil jsem se, proc mam tak pomale diskove operace,kdyz
> mam tak rychlej scsi disk. Bylo to velikosti swapu. V konferenci o tom
> [...]

Tento problem byl do jadra 2.4.9 (Linusova). Pokud jste pouzival -ac
patche, pak jste mel jadro s opravami od Rika (Rik van Riel). Genericka
jadra v RH -ac zaplaty pouzivaji, ale presto doporucuji SWAP >= 2*RAM.

Od jadra 2.4.10 obsahuje Linusovo jadro jednoduchy VM od AA (Andrea
Arcangeli), ktery jiz timto problemem netrpi a vypada to, ze je skutecne
lepsi, nez puvodni VM vcetne Rikovych oprav.

Jak to bude, az Alan prevezme radu 2.4.x od Linuse se moc nevi. Alan se k
tomu nekolikrat rezervovane vyjadril a ted to vypada asi tak, ze adoptuje
do sve rady VM od AA.

Rada 2.5.x bude mit (alespon z pocatku) VM od AA (protoze se dost brzy
forkne z rady 2.4.x).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz