tomcat a cestina

Ivan Brezina ivan na andrea.vc.cvut.cz
Středa Listopad 7 20:50:44 CET 2001

omlouvam se za lamerskej dotaz, ale nekde na webu jsem na to odpoved
nenasel(asi nevim jak mam hledat). s tomcatem a javou nemam zadny
zkusenosti.

locales mam nastaveny:
LANG=C
LC_CTYPE=cs_CZ
(vsechny programy se mnou komunikujou anglicky[krome jre], cist a psat
muzu cesky).

konfiguraci tomcatu(3.2.3) mam vicemene defaultni.
pri listingu adresare mi tomcat vypisuje casy souboru cesky. Problem je
u souboru vytvorenych ve ctvrtek :). U listingu takoveho souboru zacne
tomcat nadavat(error 500), ze C( neni platny ISO-8859-1 znak.
a pritom hlavicce odpovedi je:
ivan na localhost:/usr/local/tomcat/conf$ telnet localhost 8080
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
GET /cocoon/samples/ldap
HTTP/1.0 500 Internal Server Error
                                  ^^^^^^^^^^

chvili jsem si s tim hral a zjistil jsem, se charset=ISO-8859-2 dava
tomcat do odpovedi naprosto nahodne.

Nevite nekdo co s tim?

Dalsi, pravdepodobne souvisejici problem je, ze mi cocoon vsechny
akcentovany znaky ve vystupu prevadi na entity, takze vysledny html kod
se neda ani cist ani prohledavat. Na tohle tema jsem v konferencich
nasel nekolik dotazu, bohuzel nebyly nikdy zodpovezeny.

Jak je v tomcatu vyresena lokalizace ? Doufal jsem, ze kdyz prejdu na
neco co je postaveno na jave(a unicode), ze problemy s cestinou vymizi
a ne ze pribudou.
Pomohla by jina verze tomcatu ?

sunovsky i ibm jre se chova kupodivu stejne.

Diky za jakekoli nasmerovani.

Ivan Brezina