Pristup ke konferenci pomoci News

Čtvrtek Listopad 8 09:07:53 CET 2001

Jakub Mrázek wrote:
> Dobry den, mam jednu takovou drobnost. Jsem do konfery prihlasen z mailu, ale jen proto, ze mi to nejde pres news :-( Zkousim Netscape News i IE News, ale zrovna tenhle server (podle FAQ cz.comp.linux) mi tam nejde nastavit, mrska. Jen se mi nejak nezda, ze servery, ktere pouzivam maji jmeno _koncici_ .cz (napr. www.novell.cz nebo news.microsoft.cz), kdezto tento ma _zacinat_ cz. Neni jmeno toho serveru jine-podobne? Pak me jeste napada, jestli se k nemu nemusim pripojovat pomoci SSL, na jakem portu (119 ?), ci jestli tam dokonce neni prihlasovaci ucet. Bohuzel se mi tyto informace nepodarily nikde najit.
> [...]

1. Nastavte si prosim zalamovani radku, takto se reaguje ponekud
neprehledne...
2. Smichal jste ruzne veci dohromady - adresy (URL) a nazvy konferenci,
jsou to naprosto jine veci. Zatimco News server je napr.
news://news.muni.cz, news://news.vslib.cz, news://news.cvut.cz,
news://news.fee.vutbr.cz (pozor - ne vsechny musi byt public; navic
ackoli je prenosovy protokol NNTP, muj NetScape neakceptuje
nntp://news.....cz)
3. Nazvy konferenci jsou ve stromove strukture, nejvyznamnejsi 'TOP'
jsou (pro nas) alt, comp, cz a mozna biz. Samozrejme, ze je to jen
konvencni nazev, ktery neni smerodatny, podstatne je, zda-li je ochoten
od Vas nekdo tyto konference odebirat (pokud je vytvorite)
4. Ve vasem prohlizeci si jako News server nastavte napr. news.muni.cz a
teprve pak se prihlaste k odberu cz.comp.linux