mirne OT: gvim - skladani znaku s akcenty

Jiri Brezina brezina na egp.cz
Čtvrtek Listopad 8 12:38:32 CET 2001

> gvim 6.0 uz umi slozit znak, napr. z hacku a pismene v insert modu,
> bohuzel v rezimu prikazove radky to nativne nedela a vypisuje akcent
> samostatne ("o misto o, resp.  e misto e), coz je pri substituci retezcu
> celkem dulezite.
> Je samozrejme mozne pouzit napr. ":cmap  e e"  pro redefinici akcentu,
> ale to mi pripada jako neciste reseni a vypada to osklive, kdyz se hacek
> vykresli a teprve po zadani druheho znaku dojde ke spojeni:-)
> Nezna nekdo lepsi reseni?

To je ovsem vlastnost mapu, vykresleni znaku,
a jeho pripadna zmena po zadani jineho znaku.
A lepsi reseni? To bude jiste vec nazoru...

1- Pouzijte 'digraph', to je nesporne perfektne ciste
    viz ":h i_digraph"
    viz ":h 'dg'"
    viz ":h i_CTRL-K"

2- Nevim jak jste zvykly psat ceske znaky
    (klavesnice?), ale co namapovat si treba
        :cmap <C-4> č
        :cmap <S-C-4> Č
        atp.

3- Pouzit jiny 'menic' pro CLI