Chroot (na Apache)

dracula007 na atlas.cz dracula007 na atlas.cz
Neděle Listopad 11 23:21:42 CET 2001

Ahoj Linuxari,
    snazim se tu chrootnout Apache (delam to poprve), a nekde delam nejakou blbost... Postupuji zhruba podle dokumentu http://penguin.epfl.ch/chroot.html a kdyz se dostanu ke spusteni Apache z chrootu, tak mi to zacne hlasit ze uzivatel "www" neexistuje.

Jak jsem postupoval:
(1) nastavil jsem Apache aby se nacpal do struktury pod /apache
(2) skompiloval jsem ho a nainstaloval
(3) vytvoril jsem /www a /apache jsem tam presunul (pritom jsem take udelal link /apache -> /www/apache)
(4) ve /www jsem udelal potrebnou strukturu /usr/lib /usr/bin /bin ... /dev
(5) nakopiroval jsem tam knihovny ktere jsou potreba (pres ldd jsem si je zjistil)
(6) vytvoril jsem soubory /www/etc/passwd /www/etc/shadow /www/etc/group a ulozil do nich jedineho uzivatele/skupinu www/www a upravil jsem konfigurak Apache tak aby pouzival toho usera/skupinu

A ted kdyz se ted pokusim spustit Apache v chrootu prikazem
# chroot /www /apache/sbin/apachectl start

dostane se mi odpovedi ze user "www" neexistuje. Pritom kdyz to spoustim bez chrootu
/apache/sbin/apachectl start

tak to normalne chodi (pochopitelne jsem musel udelat "useradd www").

Cim to? Kde jsem na co zapomnel, co je spatne?

Diky za radu
Tomas