Lyx a ceska klavesnice v XFree

Richard Richter richter na bgs.sk
Pondělí Listopad 12 12:34:06 CET 2001

K tomuhle se pridam... zdravim...

Ja v LyXu pouzivam jeho klavesnici, ale jinde v X chci pouzivat klavesnici z xkb
(konkretne sk rozlozeni)...

Nastavil jsem si sk klavesnici a mam ten samy problem. Problem je totiz v tom,
ze napr ccaron je kod, ktery ma na devatem bite 1... a to mi nechtej X spapat.
Kdyz jdu do klavesnicove mapy v /etc/X11/xkb/symbols/sk... a dam si tam egrave,
tak mi to to c~ vypise (pokud sedi fonty). To ale resi problem jen trochu - dead
keys nebudou fungovat dal, protoze caron+c je stale ccaron a ne egrave. (Jen pro
upresneni - egrave ma v osmibitove Latin1 tu samou pozici co ccaron v Latin2.)

Cely ten problem je ale druhotny - s tim devatym bitem. Tak to ma byt. Jen
neumim vstupni metody X presvedcit, ze mi ma brat i takoveto znaky. :-(((
Nenasel jsem zadne reseni - na webu je kupa rad pro starsi Xy (3.3.2 a vic), kde
udajne ma pomoci LANG=sk a LC_ALL=sk_SK nebo obdobne nastaveni. Nepomaha to.
Udajne muze pomoci i _XKB_CHARSET (tak nejak) na 8859-2 (nevim presne, ale
nastavoval jsem to podle rad, opsal jsem to, tam to bylo snad dobre). Zase nic.

Docela by mne zajimalo, jestli krome LyXu byl odskousen napr. xterm a jine
puvodni xove programy... Myslim, ze by to dopadlo stejne. Je to k uzoufani,
cut&pastem mysi dostanu c~ kam chci - klavesnici ne. :-(((

S pozdravem...

Virgo

> Chtil bych se zeptat jestli jde (poípadni je s tím poeítáno v následující
verzi) v Lyxu psát eeské texty pokud je systémová (XFree) klávesnice eeská.
> Vím o tom, 3/4e to funguje tak, 3/4e nastavíte systémovou (XFree) klávesnici na
anglickou a pak se v Lyxu nastaví klávesnice na eeskou. Toto oešení bylo fajn v
dobi, kdy XFree pooádni nepodporovalo eeskou klávesnici - nyní je stav ji3/4
dobrý.
> Zkoušel jsem nastavit:
> Document Layout na iso8859-2
> Charset (v okni kde se nastavují klávesnice v Lyxu) na iso8859-2
> a Keyboard maping: no keyboard maping
> a získal jsem tento výsledek:
> eárkovaná písmena napsat lze ale háekovaná ne.
> Mu3/4e se mi prosím k tomuto nikdo vyjádoit?
> Richard (c)puta

Richard Richter (richter na bgs.sk)
Application Programmer, Business Global Systems a. s.