CBQ pomoci TC - mam to spravne? + par otazek

Novogear novogear na novogear.cz
Úterý Listopad 13 09:02:09 CET 2001

Na serveru postavenem na SuSE Linuxu 7.2, ktery pouzivame pro pripojeni do
internetu mam SuSEfirewall + Squid.
Vnejsi linka je eth1(verejna IP), vnitrni je na eth0 (maskarada 192.168.1.0/24).
Obe karty jsou 100Mbit, internet ma rychlost 64kbit.
Potrebuji omezit uzivatele vyuzivajici internet tak, aby mel pravo na 16kbit,
a kdyz je volne pasmo, tak na celych 64kbit.
CBQ-init script mi na SuSE nefunguje (nemuze najit promennou, nebo prikaz -
uz nevim), proto to resim primo prikazem "tc".

Problem je, ze tomu vubec nerozumim (snazil jsem se to pochopit nekolik dni)
a nevim jestli to mam dobre - mi se totiz zda, ze nekdy to funguje, a nekdy ne.

Proto mam nasledujici otazky:

1 - mam to spravne? - prosim podivejte se mi na to

2 - nevite proc mi CBQ-init script na SuSE nefunguje?

3 - Kdyz spustim tento script jaka je jeho delka platnosti - do dalsiho restartu?

4 - muzete mi poslat svou konfiguraci?

Dekuji
Ondrej Prokop
webbot na telecom.cz

vypis tc scriptu
#! /bin/sh

tc qdisc add dev eth0 root handle 10: cbq bandwidth 100Mbit avpkt 1000

tc class add dev eth0 parent 10:0 classid 10:1 cbq bandwidth 100Mbit \
rate 100Mbit allot 1514 weight 10Mbit prio 8 maxburst 20 avpkt 1000

tc class add dev eth0 parent 10:1 classid 10:100 cbq bandwidth 100Mbit \
rate 16kbit allot 1514 weight 2Kbit prio 5 maxburst 20 avpkt 1000

tc qdisc add dev eth0 parent 10:100 sfq quantum 1514b perturb 15

tc filter add dev eth0 parent 10:0 protocol ip prio 25 u32 match ip \
dst 192.168.1.2 flowid 10:100

tc filter add dev eth0 parent 10:0 protocol ip prio 25 u32 match ip \
dst 192.168.1.3 flowid 10:100

tc filter add dev eth0 parent 10:0 protocol ip prio 25 u32 match ip \
dst 192.168.1.4 flowid 10:100

atd .....