Mikrovlnka samsung 11Mbit pod linuxom (trochu dlhsie)

Peter Gaal gpsoft na host.sk
Středa Listopad 14 11:56:43 CET 2001

Zdravim

Pokusam sa rozchodit (uz asi 2 mesiace) mikrovlnne karty od Samsung
(myslim, ze ma oznacenie SWL-2000 PCI) pod linuxom. Potrebujem s nim
prepojit internat na nasu fakultu. Zatial tam mame karty Simphony od
Proximu, ale na tolko uzivatelov to nestaci a treba tam 11Mbitove. Problem
je v tom, ze ta karta Samsung ma dost nestabilne ovladace do linuxu, takze
to hodi casto aj kernel panic, ale hlavny problem je v tom, ze sa
nedostanem nad rychlost asi 130-150 kByte/sec. Ovladace som stiahol od
vyrobcu, je na adrese http://www.magiclan.com. Pouzivam tam RH linux 7.1, s
prekompilovanym jadrom 2.4.7-ac3 (ale boli skusane aj na ine jadra, aj z
rady 2.2). V jadre som vypol pcmcia a ten sa skompiluje z baliku pcmcia-cs,
pricom do tohto sa musi nahrat driver k tej karte samsung (je to swld11-pc,
okrem toho sa musi aj spravit uprava v zdrojaku, lebo je tam preklep, inak
tam neide nastavit cislo kanalu). Karta mi nabehne spravne, aj vsetko tam
funguje, problem je akurat s rychlostou a s tym padanim. Pokusam sa to rozchodit aj na Win, tam su tie drivere dost stabilne a dostal som sa aj na
350 kByte/s, ale zase su tam ine problemy... radsej by som to riesil na linuxe.
Keby vedel niekto poradit, ako to s funkcnit, napr. odkazy na lepsie
drivere, pripadne nejake vlastne, tak by som bol velmi rad.

Diky

Peter Gaal
www.ynet.sk