RH6.1 a HD40GB

Dolecek Ales Ales.Dolecek na icl.com
Středa Listopad 14 13:14:38 CET 2001

Problem je ve velikosti disku.  Hranice do ktere mohou disky emulovat
drive pouzivane C/H/S adresovani konci nekde kolem 33GB.  Na vetsi
disky se lze dostat uz jedine pomoci LBA.  Sam jsem tento problem resil
pri instalaci stejne velkeho disku (40GB).  Nabootoval jsem z diskety a
opsal C/H/S cisla, ktere hlasi jadro pri zavadeni (pronasobenim si
overte, ze daji skutecne 40GB - sektor = 512b).  Spustil nejaky
novejsi fdisk (z debianu 2.1),  ktery si ovsem spatne zjisti hodnoty
pro C/H/S a zacal kricet.  Ke spravne funkci pak stacilo ve volbach pro
experty jsem nastavil C/H/S na hodnoty zjistene jadrem a vse fungovalo
jak ma.  Samozrejme, ze jednotlive partition je treba urcovat velikosti
a ne pomoci C/H/S adres.  Disk jsem rozdelil bez problemu a ani Win2000
si nestezovaly.  Jedine stary DOS na takto velkem disku nerozbehnete,
protoze neumi LBA.

						S pozdravem
Ales DOLECEK