digitalni fotaky & linux

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Čtvrtek Listopad 15 15:36:45 CET 2001

"Bob Koutsky" <bck na webhome.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:5.1.0.14.0.20011115144004.038e97b8 na ns.webhome.cz...

> hlavni kandidati jsou Olympus C-40  a Canon S30/40, takze
> jestli ma nekdo  spcificke info ohlede tehle dvou, byl bych
> velmi vdecny...

Konkretne tieto typy nepoznam, ale on to v podstate nie
je ziadny velky problem - pokial si s Linuxom nebude rozumiet,
citacka CF kariet (resp. na co konkretny fotak zapisuje) to vyriesi.

Problemy by som skor ocakaval pokial ide o vendor-specific veci
(napr. Canon nerobi tiff, ale proprietary raw format). Na druhej
strane napr. http://www2.primushost.com/~dcoffin/powershot/
tvrdi, ze tie raw subory precita.

Mimochodom, na forach velmi chvalia Canon G2 a S40
povazuju skor za krok chybnym smerom, najma z dovodu
slabsej svetelnosti objektivu, zvlast co sa tyka tele
(F2.5 oproti F4.9 _je_ rozdiel). Odporucam aj www.dpreview.com

Zdravi
--
                                             Stano