32bit. jadro na 64bit systemu

Ladislav Michl ladislav.michl na hlubocky.del.cz
Pondělí Listopad 19 11:08:07 CET 2001

On Mon, 19 Nov 2001, Pavel Satny wrote:

> Ano, o tom vim. Napriklad u Solarisu je k dispozici i 32bit i 64bit.
> jadro a zalezi jen na konfiguraci loaderu ktere se natahne. Takto lze
> v podstate vybrat jestli system pobezi 32-bitove nebo 64-bitove. No a
> otazka je, jak lze neceho podobneho dosahnout. Myslim si, ze by v
> podstate melo jit pouze o to dokazat zkompilovat 32bit jadro (na
> 64bit. UltraSPARCU). Nevite jak na to?

je vám třeba křížového kompilátoru a binutils. až je budete mít:

make menuconfig ARCH=sparc
make dep ARCH=sparc CROSS_COMPILE=sparc-linux-
make zImage ARCH=sparc CROSS_COMPILE=sparc-linux-

případně
make menuconfig ARCH=sparc64
make dep ARCH=sparc64 CROSS_COMPILE=sparc64-linux-
make zImage ARCH=sparc64 CROSS_COMPILE=sparc64-linux-

a kterak potřebné toolchains stvořiti?

* binutils:
$ ./configure --target=sparc-linux
$ make
$ make install

* gcc - doporučuje se překládat v jiném adresáři
$ mkdir sparc-linux-gcc
$ cd sparc-linux-gcc
$ ../gcc-XXX/configure --target=sparc-linux
$ make
$ make install

tak tímhle vyrobíte jádro. předpokládám, že si budete chtít taky něco
pustit. na to je třeba přeložit ještě glibc... a protože to celé není tak
úplně triviální a je to dost časově náročné, zeptám se na závěr já: co
máte proti Debianu?

hezký den
laďa

ps. pro SPARC jsem ještě nic nepřekládal, takže bez záruky. ale kdyby se
někdo chtěl zbavit nějakého staršího servříku s tímto procesorem, rád si
pohraju :-)