DNS asi hloupy dotaz

Mira Tempír mira na cekit.cz
Pondělí Listopad 19 23:42:44 CET 2001

Ahoj

Jakub Mrázek - 19/11/01 18:15 napsal:

| je fakt, ze jsem jej predtim zkousel restartovat pomoci /sbin/init.d/named restart   (BTW: co je lepsi??? (cistsi???))

rekl bych, ze lepsi je nerestartovat ale reloadovat (to snad posle
jen signal at si precte znovu konfiguraci)

| pak uz se to povedlo (po rebootu), ale:
| pokud jsem zonovy zaznam pridal mezi "." a "127.0.0.in-addr.arpa", tak nslookup vubec nenasel nameserver??? (ani se nespustil).

nerozumim, ale podle logu zjistis proc se to chovalo tak jak se to chovalo

| nicmene, asi nej"lepsi" odpovedi jsem se dockal, kdyz tento novy zaznam mam jeste pred "."
| nslookup na otazku
| odpovi
|
| (v predchozich pripadech to bylo   >Can't find  d202.cz: Server failed)
|
| jinak by vysledkem asi mela byt souhrnna informace o domene (nameserver, mailserver, ...)

vysledkem by tusim mel byt "A" zaznam pro dany FQDN, ale program
nslookup nemam, takze jen tusim

| /etc/named.conf

bind je sam o sobe dost necitelny a ty to napises
jeste cele do jednoho radku ? fuj

| v cem delam chybu??? asi jsem uz uplne zhloupnul
| please help (zitra - 20.11. to mam ucit :-))) bude sranda
| predem diky
| Jakub Mrazek

smysl pro humor ocenuji, jen tu ale prosim nerikej, kterou
VS jsi vystudoval
vubec ti nezazlivam, ze to neznas uz ze skoly, ale ze nejsi
schopen se to naucit pohledem na par prikladu

| P.S.:
| kdyby se nekomu chtelo, a popsal mi konfiguraci pro tuto situaci pomoci techto konfiguracnich souboru, byl bych uplne stestim zauzlovan (pocitace napr. v domene d202.cz s nazvy linux1 az linux16 a IP libovolne - napr. C adresy 192.168.202.x)

muzu poslat priklady k tinydns, ale to je asi dost velke
sousto ;-)

<rejp> tak se mi zda, ze vetsina "uzivatelu" bindu (teda
spis asi administratoru, uzivatele jsou ti lidi u MSIE atp :)
vubec nechape jak DNS funguje jako princip, on totiz ten
bind tak nejak funguje, nikdo nevi jak poradne a on
 to po nas ani nechce, tak vo co go ze ?
</rejp>

--
   mira tempír <mira na cekit.cz> -- čekit s.r.o.
   bratislavská 2, 602 00 brno, czech republic