Magneticka paska na SunOS 5.8 - nechtene prepsani dat

Michal Kratky kratky na fzu.cz
Úterý Listopad 20 14:17:00 CET 2001

On Thu, 1 Nov 2001, Petr Emanuel wrote:

> Zdravim konferenci,
> na Solarisu (SunOs 5.8) mame magnetickou pasku typ:"HP C1537A" "HP DDS-3 4mm
> DAT" na SCSI. File "/kernel/drv/st.conf" je (aspon dle dokumentace)
> konfigurovan korektne. V mechanice je paska typ: DDS-3 125m takze bez
> komprese by mela mit 12.0Gbytes.
> Prikazem:
> dd bs=1024 if=/cesta/file.tar.gz of=/dev/rmt/0n
> zapisu soubor na pasku, kazdy den jeden file. (0n = Uncompressed no rewind)
> Vse probihalo v poradku, ale po 20-tem souboru:
>
> # mt -f /dev/rmt/0n status
> HP DDS-3 4mm DAT  tape drive:
> [...]

Meli jsme tentyz problem na Sol.7, s paskami AIT-2. Resili jsme to se SUN
service i s dodavateli SW LEGATO marne. Nakonec pomohle tohle:

# Divny tanEc kOleM ohniste - "Probouzeni pasky"
# Skoda, chybi buben!

if mt -f $TAPE eom
   then sleep 100
   if mt -f $TAPE nbsf
      then sleep 100
      if mt -f $TAPE fsf
        then sleep 200
 	else Chyba " FSF nepovedlo"
      fi
      else Chyba " NBSF nepovedlo"
   fi
   else Chyba " EOM nepovedlo"
fi

Az do tedka jsem si myslel, ze je to specifika pasek AIT-2. Ale
asi to bude spis vlastnost Solarisu, ze ano.

Mimochodem, existuje i debatni klub MUNIX-L, kam by vas dotaz
genericky patril.

Zdravim

		Michal Kratky