Jak koupit notebook bez Windows ?

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Čtvrtek Listopad 22 09:54:28 CET 2001

> Dalsi moznost by byla, pokud by v te licenci byla veticka
> typu "pokud s touto licenci nesouhlasite, vratte nerozbalene
> cd a budou vam vraceny penize", jak jsem o tom nekde cetl (*).

Ja na to chodim presne tudy - teda u klasickych desktopu, notebook jsem
dosud nekupoval. Pocitace kupuju u firmy, ktera ma dost slusnosti, ze se me
zepta, jestli k tomu Wokna chci, nebo ne (to ze vetsinou chci, protoze chce
sef, je jina vec). Taky je fakt, ze je to mala firmicka, ktera MS nijak
nezajima. Nekupuju u velkych firem, co nemaji dost odvahy byt nezavisle.

> Komplikace je ale v tom, ze u toho OEM software se MS odmita
> s uzivatelem bavit uplne (vsechno musi jit pres prodejce,

To je IMHO v poradku. Pokud to dobre chapu, tak OEM software je o tom,  ze
vyrobce ho pusti za mensi cenu, ale nemusi se o tance kolem licenci starat
(hodne zjednodusene)

> na ktereho to je ale prilis velke sousto zabyvat se nejakym
> "prastenym anarchistou co nema rad MS" ;-)

Tak se na takoveho prodejce vyprdnete a jdete jinam (ponekud naivni nazor,
ktery bude tezke realizovat, protoze se tak chova vetsina prodejcu, ne-li
vsichni).

Osobne si myslim, ze by se to dalo na "pokud s licenci nesouhlasite..."
uhrat, ale bude to urcite boj nelehky - zatim to neni z pohledu prodejce
prilis bezne, ale nejak si na to zvyknout musi - budete prvni vlastovka?
Taky pokud bych do toho sel, tak bych TRVAL na odecteni ceny OEM Woken od
ceny notebooku - jinak budete za trucoviteho hosika, ktery to dela jen z
nenavisti k MS.
Pokud dosahnete toho, ze budete mit papir, ze notebook je bez Woken, ale MS
sve penize dostane (on je dostane v kazdem pripade, ale to je vec prodejce
(vyrobce) notebooku a jeho spatne uzavrene smlouvy s MS, to uz neni vas
problem), tak se Bill dorve smichem - presne podle filozofie MS - dostat
penize za nic (jeden cent z kazdeho, na svete uskutecneneho, obchodu...).

S pozdravem Zdenek Bohm