prechod z Redhat na SUSE-rozdily

Novogear novogear na novogear.cz
Pátek Listopad 23 12:32:08 CET 2001

> Jake mam ocekavat rozdily ?
Linux, je Linux - celkem zadne - krome jinych konfiguracnich nastroju.

> -zpusob instalace
Velmi dobry - textovy i graficky

> -update stavajiciho serveru
Nedovedu posoudit

> -sprava balicku nebo ceho ?
RPM - pomoci rpm, YaST 1/2

> -nove verze distribuce
cca 3x rocne + update na ftp - jediny SuSE ma dostupne napr. KDE 3.0 ?BETA?
v *.rpm

> -odlisnosti v konfiguracich
viz nize

> -dalsi ?
Hlavne ceska podpora - http://sdb.suse.cz/sdb/cz/html/

Na SuSE se mi libi moznost volby stylu konfigurace:
1 - Pokud tomu nerozumim tak pres YaST 1/2
2 - Rucni editaci souboru rc.config - vse v jednom
3 - Nebo rc.config vypnout a konfigurovat vse rucne.

Hlavne mi v Linuxu nebezi zbytecne PRO MNE nepotrebny Linuxconfig, nebo
Webmin.

Jinak se mi jevi SuSE jako uzivatelsky hodne prijemny Linux, s tim, ze
vsechny tyto,
pro zacinajici uzivatele dost podstatne veci jsou vypnout a nemusi se
pouzivat.

Dale je pro mne dulezita CESKA podpora a manual, ktera je podle mne na dobre
urovni.

SuSE ma vyhodu, ze v ceske republice existuje oficialni zastoupeni, nic
proti, ale
ja svemu sefovi nemuzu doporucit, neco co vlastne oficialne neexistuje a
dela na
tom jen parta nadsencu.  - To je ale muj osobni nazor, nechci zadnou
flamewar.
(pouzivam Linux ve firme)

Jinak je SuSE s RedHatem podle mne plne srovnatelne, kazde ma neco ,cim
zaujme.

PS - pouzivejte na co jste zvykli, nekomu vyhovuje Debian, druhemu napr.
Mandrake.

S pozdravem

Ondrej Prokop
webbot na telecom.cz