prechod z Redhat na SUSE-rozdily

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Neděle Listopad 25 11:25:22 CET 2001

Dobry den,

> Jsem na tom podobne jako vy, nejak moc me nezajima jak to presne funguje,
> ale pokud mam nejake problemy resim je sam. Ostatne tak jako pred tim u
> Windows. I kdyz v Linuxu se temer vzdy stane to co ocekavate, ze by se stat
> melo! (pokud neudelate sam chybu)

Ono je to presne o tom! Ked chcem nieco robit, robim to a v danej oblasti
sa vzdelavam. A ked nieco neviem robit a nechcem sa to naucit tak si zozeniem
niekoho, kto to urobi za mna a ja to patricne ocenim. Tomuto sa hovori technicka
podpora.
Ak si kupim auto mam dve moznosti. Ja osobne si 99% veci viem opravit
sam a aj to tak robim. Ale ostatnych 95% ludi si ho dava do servisu.
A dovod? Alebo tomu nerozumeju alebo na to nemaju cas. A davaju
ho tam s vedomim, ze za to budu musiet zaplatit. Ja napriklad povazujem
zimnu prehliadku auta (co momentalne pocuvame z radii) za holy nezmysel.
Pozrem pneumatiky, kolko nemrznucej zmesi mam v chladici a ci mam dost
oleja. A je to. Ale kopec ludi si dava auto pred zimou skontrolovat.....
To iste plati u pocitacov. Ak ho chcem _len_ pouzivat dam ho nastavit
niekomu, kto tomu rozumie. A ak si ho "ladim" sam je moj problem
ako... Na tomto principe funguje napriklad RedHat. Distribucia
zdarma a zije z technickej podpory (zjednodusene povedane).

Takze ked si to zhrnieme. Je potrebne sa rozhodnut. Alebo chcem
veci rozumiet a z nastaveniami sa trapim sam, pricom sa zahrabavam
v mnozstve literatury, alebo systemu nechcem rozumiet a chcem
ho len pouzivat. A vtedy hladam odbornika, ktory mi nastavi to,
co potrebujem.

A najsmutnejsie na tom vsetkom je, ze MrkvoSoft sa snazi nahovorit
vsetkym, ze sa tomu rozumenu. Na co potom maju ATC???

Vlado