Upgrade RedHat 6.1-7.1-seriove porty

Erik Jahn erikj na pvk.cz
Pondělí Listopad 26 12:18:52 CET 2001

Dobry den,
o vikendu jsem upgradoval z RedHat 6.1 US na 7.1 CZ na svem PC (Pentium
100 MHz) , vse se tvarilo celkem prijatelne, ale po ukonceni a restartu
mi prestaly "fungovat" seriove porty.
Situace je nasledujici:
pri pristupu na port /dev/ttyS0 (kde mam mys - std. M$-2 tlac.) napr.
pomoci gpm, kernel hlasi 'LSR safety check engaged!'. Kdyz zkusim
setserial /dev/ttyS0 (jako root), nejdrive se objevi zase zminena hlaska
    a pak dle meho standardni (a spravne) nastaveni: IRQ 4, port 0x03f8
UART:16550A, obdobne u ttyS1 (0x02f8, IRQ 3, UART-myslim stejne, pisu to
z hlavy)
Vsiml jsem si, ze group owner pro ttyS* je 'uucp' a nikoliv 'tty', jako
driv, ale to je asi spravne, ze? Napadlo me podivat se do serial.c, kde
jsem nasel onu hlasku a vypada to, jako ze si nevi rady s tim UARTem.
V zoufalstvi jsem zkusil pomoci mknod vytvorit /dev/ttyS0 znovu (to jsem
tomu asi dal, co? :-)), ttyS1 jsem se nedotkl, ale situace byla stejna.
BTW, wvdial hlasi Input/output error (na ttyS1).

RedHat 6.1 mi tenkrat pri instalaci vse "rozpoznal" OK, vsechna zarizeni
(mys, modem) okamzite fungovaly, ted nadale funguji ve win (kde jsem si
overoval nastaveni).
V archivu jsem hledal, uz nevim

Prosim o radu, chystam se na podobny krok v praci, ale ted nevim, nevim :-)

Erik Jahn

--
Erik Jahn
system admin