bonding nezvysi rychlost prenosu?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Listopad 26 20:20:04 CET 2001

trcka na poda.cz (David Trcka) writes:

> Zdravim,
>
> pohravam si s ovladacem bonding (jadro 2.2.20) a chova se mi to tak, ze
> prenosova rychlost je uplne stejna (+- par procent) pri pouziti bonding
> pres 2 100M sitovky a pri pouziti pouze jedne. Zkousim to proti stejne
> nastavene druhe strane, krizenyma kabelama (oba spoje fullduplex).
>
> Neco jsem pochopil spatne a bonding neni na zvyseni rychlosti, nebo to
> funguje spatne?
>
> Postupoval jsem presne podle navodu v Documentation/networking/bonding.txt
> a rychlost merim pomoci utilitky tcpspray.

Pokud ma bonding fungovat na L2 - tj. ma delat to same jako
Etherchannel nebo 802.3ad, tak je to v poradku.

Ethernet musi totiz splnovat jednu podminku: pakety v jednom toku
(tj. od jedne stanice ke druhe) se nesmeji predbihat. Toho se dosahuje
treba tak, ze provoz se staticky rozlozi podle MAC adres zdroje a
cile. To ovsem znamena, ze tok od jednoho routeru k druhemu pres
krizeny kabel pujde jenom jednim kabelem :-)

Ve skutecnosti je to trochu slozitejsi, protoze je mozne implementovat
ruzne rozdelovaci algoritmy, ale vzdy je to spojeno s prerusenim
komunikace na dobu nez se vyprazdni vysilaci buffery. Viz Marker
Protocol (myslim, ze v LACP).

No a kdyz si uvedomime, ze bonding nema implementovanou zadnou
kontrolu stavu linky (PAGP, LACP), tak zjistime, ze je to uplne na.....

To uz je lepsi pouzivat rozdelovani zateze podle routovaci tabulky a
definovat vice cest, at dela round-robin.

Brno, Czech Republic