prechod z Redhat na SUSE-rozdily

radek.karaffa na ct.cz radek.karaffa na ct.cz
Úterý Listopad 27 06:51:16 CET 2001

Tak at si nainstaluje standardni desktop a pouziva ho ...
Ale doprdele, normalni uzivatel prece ani ve vindows
nenastavuje server ani firewall !!!

Jestli si nekdo mysli, ze umi nastavit firewall jenom z toho,
ze mu to v tom klikatku dobre jde a pripada mu to pruhledne,
tak doufam, ze narazi velmi brzo a s minimalnimi skodami.

Mne proste irituje ten pristup. Pokud se spravci siti,
serveru a firewallu zacnou chovat takhle lehkovazne,
tak nastane spousta problemu nejen uzivatelum, ale
i ostatnim spravcum v okoli, kteri se snazi to trochu
kocirovat.
Znam dusledky techhle vseumelu, pro ktere
je to prece v tech oknech tak jednoduche.
Nemusi se chodit daleko. Staci kdyz si pridaji do stroje
druhou kartu a v systemu, ktery to umi, nechaji zapnute
routovani a jeste lepe v nejakem lepsim propagacnim rezimu...
Potom musi nastoupit opravdovi odbornici a pul dne
honi nejakeho kretena, ktery naboril routovaci tabulky
v pulce site.

--
S pozdravem
Rozvoj řízení sítí - Bezpečnost sítí a služeb