prechod z Redhat na SUSE-rozdily

radek.karaffa na ct.cz radek.karaffa na ct.cz
Úterý Listopad 27 17:06:43 CET 2001

Ujasneme si indicie:
1.
> tema "Re: prechod z Redhat na SUSE-rozdily
Chapu: nyni pouzivate RH, asi byste mel prejit na SUSE,
ale moc o nem nevite. Namuze mi z toho dojit ze jste v nem
skoro doma a chcete rozsirit informovanost
2.
> Hlavne mi v Linuxu nebezi zbytecne PRO MNE nepotrebny Linuxconfig,
> nebo Webmin.
Vetsina comand-line guru rika takovehle veci, stale z toho
nikde nevycniva YaST ...

> Myslel jsem to tak, ze radeji pouzivam YaST, vsimnete si
> prosim, se slova "pro mne" jsou napsana velkym pismem.

Opravdu nemame kristalove koule, ani telepatie jeste neni zabehla,
pokud jste tim myslel,ze radeji pouzivate YaST,
mel jste to tam napsat. Nevzniklo by z toho tolik nedorozumneni.

> Chtel jsem tim taky prezentovat, ze YaST je podle meho nazoru
> lepsi konfiguracni nastroj, nez Linuxconf nebo Webmin.
> Nikomu neberu jiny nazor.
> Diskuze se rozproudila v okamziku jak padl nazor, ze pri
> administraci Linuxu je treba mu rozumet
> a konfiguraci provadet editaci souboru,
> nacez ja jsem oponoval,
> ze mi na to staci YaST a jsem spokojen.
>
> S pozdravem
> Ondrej Prokop
> webbot na telecom.cz

Jako vzdy, pravda je uprostred.
Mate svym zpusobem pravdu, i ja bych uvital
jednodussi nastroj, alespon na urovni komercnich unixu
(ted zkousim webmin, mne se napriklad libi, k RH docela sedne).

Hlavne to ale neprezente, a hlavne nesnazte se tvrdit,
ze nastavovani serveru a firewallu muze s dobrym nastrojem
delat i blbec. Dobry nastroj zjednodusuje a urychluje,
ale funkcnost vuci okoli tomu musi dat clovek a v tomto
pripade to nemuze byt laik.
Mozna mu server pobezi. U firewallu bez znalosti protokolu
a bezpecnostni politiky je to jen jako.

PS: Dosel jsem k zaveru, ze u windows muze i server nastavit
zacatecnik, bohuzel ani odbornik je nepostavi na nohy
po jejich zkolabovani.
Neminim tim preinstalaci, tu zvladne i ten laik.
Proto se radsi v pripade serveru peru s unixem,
protoze po jeho zdarnem nastaveni mi ho ani blbec nesrazi.

radek.karaffa na ct.cz