nexthop via (Re: bonding nezvysi rychlost prenosu?)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Listopad 28 13:28:12 CET 2001

trcka na poda.cz (David Trcka) writes:

> Nenarazil:
>
> [root na dave david]# /sbin/ip r
> 62.168.19.64/26 dev eth0  proto kernel  scope link  src 62.168.19.66
> 127.0.0.0/8 dev lo  scope link
> default via 62.168.19.65 dev eth0
> [root na dave david]# /sbin/ip r a 10.0.0.0/24 nexthop via 62.168.19.67
> nexthop via 62.168.19.68
> RTNETLINK answers: Network is unreachable
>
> Musel narazit na neco jineho. Ale jak to zjistit? Z vypisu strace moc
> moudry nejsem, protoze se pouziva komunikace pres netlink socket (jsou tam
> same sendmsg,recvmsg) a konci to na

Tak ted mi to opravdu nedalo, prelozil jsem si jadro s podporou
multipath a zkusil

ip route add 10.0.0.0/16 nexthop via a.b.c.d dev eth0 nexthop via
f.g.h.j dev eth1

a v pohode to sezral:

# ip route ls

a.b.c.16/28 dev eth1  proto kernel  scope link  src a.b.c.e
f.g.h.0/24 dev eth0  proto kernel  scope link  src f.g.h.i
10.0.0.0/16
	nexthop via a.b.c.d  dev eth1 weight 1 dead
	nexthop via f.g.h.j  dev eth0 weight 1

Jedna cesta je sice dead, ale je to jenom pokus, ktery jen tak nemuze
fungovat. Ale evidentne ten prikaz sezral.

Mozna nam tam predtim chybela definice dev ethX

Brno, Czech Republic