Apache 1.3.22 vs. 1.3.20

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Středa Listopad 28 14:38:20 CET 2001

>Diky za moralni podporu, ale to muj problem vubec neresi...
>Jen by me zajimalo, proc takovej zakrok v apachi delali?!
>Ja vim, asi moc lidi to nevyuzivalo, ale chtel bych vedet, co vedlo k
takove
>zmene...
>Pokud nekdo o tom nekdo vi vic, tak at odpovi...

Odpovím trochu filozoficky. Praxe mě naučila, že při využívání features v
jakémkoli SW, ať už open source, nebo komerční se musím sám sebe zeptat, zda
vydrží i do budoucna. Rozhodně využívat vše, co SW nabízí a znát ho do mrtě
znamená do budoucna většinou problémy. Mnohdy je lépe nevyužívat všechny
možnosti, pokud jde o SW, který se dynamičtěji vyvíjí. A určitě mezi takové
patří Apache, PHP, atd.. Mimochodem, já jsem taky využíval PHP 3 do konce a
můžu říci, že pro PHP 4 jsem toho musel docela dost opravit a přepsat.
Leccos je dost jinak, i když jsou to drobnosti.

V zásadě jen u málokterých SW můžete očekávat 100% kompatibilitu mezi
verzemi, proto někteří pečlivější autoři programů píší dokument o svých
vizích, a označují některé features jako experimental, apod.. Dle mého to
ale stejně zase není vždy směrodatné. Prostě do budoucnosti nikdo nevidí,
takže bez křišťálové koule se můžete spoléhat jen na svůj cit a odhad. A
pokud jste někdy něco naprogramoval a udržoval, tak máte výhodu.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác