vymena maintaineru Linuxu (Re: Pozor na chybu v 2.4.15)

Středa Listopad 28 20:01:42 CET 2001

On 28 Nov 2001, Cejka Rudolf wrote:

> Krome vyvoje se jeste trochu bokem zminoval o dalsi "drobnosti":
> O lepsi podpore pro enterprise zakazniky... Ci asi zakazniky...
> Jo a vysvetlujte to hladovejicim civilistum... :-)))

Myslim, ze si dobre pamatuju, jak to Alan formuloval v l-k. Proste ho
zajimaji Enterprise reseni a jejich implementace do jadra. Nevsiml jsem
si, ze by nekdy RH delali na Alana nejaky natlak (presneji receno - Alan
si dela to, co chce a dostava vyplatu na zaklade toho, ze si v RH mysli,
ze odvadi dobrou praci) a tim mene jsem si vsiml, ze by RH kdykoliv
cokoliv restriktivne schovaval nebo jinak utajoval nebo znepristupnoval
(ostatnim clenum linuxove komunity).

Nerekl bych, ze spekulace o spiknuti nejake komercni firmy proti ostatnim
by mely byt zivnou pudou pro flamesy, zejmena pokud k tomu neni vubec
zadny realny duvod.

Pokud RH kdy vyrobil cokoliv pro sve zakazniky (jako soucast jadra,
knihoven nebo jinych programu), nikdy to neobsahovalo restriktivni licence
(tj. to, co zakaznik dostane je open-source).

To, ze to delaji jine firmy (nektere dokonce vedomne porusuji GPL)
nezaklada zadny duvod k tomu, aby se takova cinnost pripisovala jine osobe
nebo jine firme. Zejmena pokud dotycna osoba ma vic rozumu, nez vetsina
zde pritomnych diskuteru a nejednou prokazala svoji profesionalitu a
nestrannost (ctete aspon obcas l-k).

Sam Alan pri uzavreni pracovni smlouvy s RH prohlasil, ze se nenecha
ovlivnovat. Kdyby se o to nekdo pokusil, muze tou "praci" prastit a dalsi
firmy mu utrhaji ruce. Ovsem zda se, ze on sam je spokojeny, takze
spekulace jsou jen pouhe spekulace.

Nebo jste nastvany, ze Alan naprogramuje do jadra nejake zajimave veci?
Nebo mu rovnou chcete na celo namalovat znameni, ze od tedka bude
programovat jen pro vypasene zakazniky a na nas se vykasle (a nema nakonec
na to take pravo)?

Udivuje me Vase odvaha a nedostatek ucty k nekomu, kdo pro ostatni udelal
vic, nez jini. Je to dost nizke, zejmena pokud nemate ani jeden podpurny
argument. Stava se to tady dost modou.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz