VYRESENO: priprava HTML stranek pomoci sed-u

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Listopad 29 11:37:29 CET 2001

Dobry den,

On Thu, Nov 29, 2001 at 11:16:12AM +0100, Zdenek Pytela wrote:

> 	Tohle je ještě jednoduché,
> sed 's/"\([^"]*\)"/a\1b/'

ano, je to presne tak, akorat aby bral vice vyskytu je treba na
konci jeste g', tedy konkretne takto:

sed -e 's/"\([^"]*\)"/\&bdquo\;\1\&rdquo\;/g'

> Problémy nastanou s víceřádkovými výrazy. Ne že by to nešlo (viz archiv),
> ale líp se to bude dělat v něčem jiném.

no, to uz by byl opravdu problem, ale z charakteru toho log-u by
teoreticky melo vyplyvat, ze by mela byt dodrzena parovost behem
jednoho radku...

> 	perl, lex. Tu párovost si naprogramovat. Třeba tak, jak český TeX
> řešil párové uvozovky. Ale napřed si musíte ten zdrojový text rozebrat
> a rozhodnout se podle toho, co tedy vlastně obsahuje. Na rootu vyšel kdysi
> článek o regulárních výrazech. Jestli ale text vyšel z MS Wordu, můžete
> na jakékoliv regulární výrazy zapomenout :-).

Ja se teprv regularni vyrazy ucim a nejak jsem nemohl prijit na
to, jak to udelat, aby mi nahradil jen to, co chci: tedy nevedel
jsem, ze je mozne vybrat cast vyrazu a klidne ho doplnit do
vyrazu, kterym se puvodni nahrazuje... Clanky na root-u jsem sice
cetl, ale jak vidim, tak jen velmi zbezne...

Diky, rozsiril jste mi dusevni obzor ;-)))

> --Zdeněk Pytela, <letty na mrakoplas.phil.muni.cz>

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek