priprava HTML stranek pomoci sed-u

pavel hampl hampl na gncz.cz
Čtvrtek Listopad 29 12:42:57 CET 2001

Jan Marek wrote:

> Dobry den,
>
> snazim se pomoci sed-u pripravit k publikaci jisty log. V
> podstate umim zpracovat vsechny potrebne entity, tzn. jednotlive
> znaky nahrazovat znaky HTML kompatibilnimi, jen nemuzu prijit na
> to, jak prevest slovni spojeni v uvozovkach na odpovidajici
> reprezentaci. Takze napr. takto:
>
> "slovni spojeni" -> „slovni spojeni”
>
> Problem je prave parovost znacek... :-(
>
> Mohli byste mi doporucit nejake vhodne reseni (a treba i neco
> jineho, nez sed...)?

Vyzkouseno:

sed 's/\"\([^"]*\)\"/\„\1\”/g' soubor

nebo pridat do skriptu
s/\"\([^"]*\)\"/\„\1\”/g

\1 se nahradi textem v prvnich zavorkach, coz je text mezi
uvozovkami. Parametr g na konci to zaridi i pro vic vyskytu
na radce.

Jeste je jedna prase moznost, ktera vyuziva toho, ze sed
projizdi svoje pravidla postupne. Muzete na stridacku
opakovat tyhle jednoduche substituce

s/\"/\„/
s/\"/\”/
s/\"/\„/
s/\"/\”/

a sed to bude postupne prochazet a prvni uvozovku nahradi
jednim, druhou druhym, treti zase prvnim, ctvrtou zase
druhym atd.

Schvalne jsem zvedavy, kolik lidi mi vynada, ze programuju
jako prase, coz uz davno vim :O)

PHampl
Pavel Hampl		email: hampl na gncz.cz
GN Resources CZ		http://www.gncz.cz