Ted a cestina

Jan Houstek Jan.Houstek na st.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 29 17:58:51 CET 2001

> Zdravim vespolek,
>
> na doporuceni z konference jsem si na prohlizeni rtf souboru stahl Ted a
> musim priznat, ze mne prijemne prekvapilo, ze zatim s zadnym rtf souborem co
> jsem zkousel nemel problem... az na spravne zobrazeni ceskych znaku. Nikde
> jsem nenasel moznost zmenit kodovani primo v programu. V napovede jsem se
> docetl, ze se to da resit pomoci nastaveni v konfiguracnim souboru, (Pokud
> jsem to spravne pochopil, tak by melo stacit do souboru $HOME/Ted vlozit
> neco jako
> DocumentFontList -urwpp-century schoolbook
> [...]

RTF by mel podle specifikace obsahovat cestinu v kodovani CP1250, takze
bych tam zkusil dat ne -iso8859-2, ale -cp-1250, pokud takovy font v X-ech
mate. Pokud ne, je to jen otazka kodovani a muzete si ho vyrobit dopsanim
prislusne informace do fonts.scale. Ja napr. pouzivam microsofti ttf fonty
v iso8859-2, ale cas od casu i v cp1250.

> , z hlavy si ted nemuzu vzpomenout) ale zadny viditelny vliv to nemelo.
> Zkousel jsem stahnout nejake ceske fonty afm, konkretne jsem je stahl odtud:

Afm je jen metrika pro type1 font. Samotne tvary znaku jsou v souboru pfb
nebo pfa. Navic afm obsahuje takove informace jako kerning, kompozity
apod. a pokud vim, tak ty jsou X-kam ukradene, vyuziji se leda v nejakem
slusnejsim typografickem systemu. Samotne rozmery znaku se daji dostat i z
pfb.

--
Honza Houstek