Ted a cestina

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Listopad 30 09:53:03 CET 2001

On 29/11/2001, Jan Houstek wrote:

> Afm je jen metrika pro type1 font. Samotne tvary znaku jsou v souboru
> pfb nebo pfa. Navic afm obsahuje takove informace jako kerning,
> kompozity apod. a pokud vim, tak ty jsou X-kam ukradene, vyuziji se
> leda v nejakem slusnejsim typografickem systemu. Samotne rozmery znaku
> se daji dostat i z pfb.

U Teda je to ponekud komplikovanejsi. Dival jsem se na to velmi zbezne,
ale obecne funguje asi takto:

- potrebuje afm (zrejme pro vypocet umisteni znaku)
- potrebuje font stejneho jmena v X (pro zobrazovani na obrazovce)
- pro tisk potrebuje i vlastni postscriptove pismo, ktere se musi
  uploadovat do tiskarny, pokud nejde o font z te zakladni sady

Zkousel jsem mu podstrcit metriky iso8859-2 znaku URW fontu a neuspel
jsem. Metriky originalnich fontu z ftp.adobe.com v pohode akceptuje a
pisma pak nabizi.

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka