unix passwd sync na Sambe 2.2.1a

Jaroslav Hejtmánek jerry na spseol.cz
Úterý Říjen 2 08:42:50 CEST 2001

Dobry den

resim nasledujici problem, mam RH7.1 a na nem SAMBU 2.2.1a jako PDC pro
stanice s W95/98,veskere sluzby funguji bezvadne, ale problem nastava
pri pokusu o zmenu hesla z Win stanic. Dojde k nasledujici situaci - win
nahlasi "Sit neumoznuje zmenit heslo, protoze doslo k teto chybe. Chybne
heslo." Ale pozor nezmeni se sice heslo v Sambe, ale heslo Linuxu se
zmeni.
Navic ve chvili kdy vypnu sync passwd, tak to funguje v pohode - hesla
se daji menit - z toho usuzuji, ze problem se skryva nekde v passwd
chat. Ale drive na Sambe 2.0.7 mi to fungovalo a nebyl problem. Jeste
jedna zkusenost, nepomuze, kdyz znovu vygeneruji novy soubor smbpasswd -
chova se to uplne stejne/puvodne jsem si myslel, ze to muze byt
zpusobeno nejakou nekonzistentnosti passwd a smbpasswd, obcas totiz
smbpasswd edituji rucne - ale je to stejne/

tady je cast smb.conf

passwd program = /usr/bin/passwd %u
passwd chat = *New*UNIX*password* %n\n *ReType*new*UNIX*password* %n\n
*passwd:*all*authentication*tokens*updated*successfully*
username map = /etc/smbusers
unix password sync = Yes

v logu jsem nenasel zadne informace, ktere by se tohoto problemu mohly
tykat.
Predem diky za napady
Jaroslav Hejtmanek
jerry na spseol.cz