Po 30 minutach...

Michal Kurka mysak na kapsa.club.cz
Úterý Říjen 2 09:30:02 CEST 2001

Dne 1.10.2001 v 12:59 Pavel Urban napsal(a):

> To muze byt ledaccos... pouzijte ps aux, top, sar... jakekoliv
> diagnostice nastroje v dobe, kdy je jeste muzete pouzivat. Prohlednete
> /var/log/messages a /var/log/dmesg. Urcite si naalokujte swap alespon na
> velikost fyzicke pameti... a nezapomente na vsechny updaty, ktere k Vasi
> instalaci patri. Bohuzel muzu jen hadat, pokud nesdelite vic
> informaci...

Pripomina mi to, ze se mi dvakrat stalo neco podobneho u stroje, ktery byl
ode mne vzdalen vice jak 1 km. Poprve jsem neopatrne dal "reboot" a to
bylo to posledni. Pak pomohl jen tvrdy Reset, pro ktery jsem si musel
osobne dojit :-( Podruhe jsem zjistil, ze v "/proc" se vyskytli adresare
procesu, u kterych nesel vypsat obsah. Diky tomu nefungovali prikazy "ps",
"killall" apod., ktere vzdy skoncily ve stavu "D".
    Typnul jsem to na chybu v kernelu (mel jsem 2.4.0-4GB - standardni v
SuSE 7.1). A tak jsem dal sekvenci prikazu "sync; sync; /sbin/reboot -f" a
risknul, ze se filesystem zkontroluje automaticky. Pak jsem vymenil kernel
(nyni 2.4.9) a zda se byt vse Ok.

--
Michal Kurka - Mysak
spravce serveru 'kapsa.club.cz'