nastaveni casu v linuxu

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Úterý Říjen 2 21:22:03 CEST 2001

On Tue, 2 Oct 2001, Mošnička Roman wrote:

> Dobry den,
> pote co tady probehla diskuse ohledne synchronizace casu,tak jsem si ntp
> take vyzkousel.Narazil jsem ale na nasledujici otazku:
> na serveru mam TZ=GMT-0
> date je : Tue Oct  2 13:58:25 GMT 2001
> hwclock je: Tue Oct  2 16:05:38 2001  -0.487171 seconds
>
> Jak je to mozne,kdyz mam nastaveno GMT-0 ? hwclock mi vypise nastaveni
> hodin v biosu(tedy jestli se nepletu), takze jakto,ze se hwclock lisi od
> date o dve hodiny kdyz GMT mam nastaveno 0 ?

Protože hodiny v BIOSU nemáš v GMT.
Prostě zruš proměnnou TZ a poznáš v jakém pásmu ti běží hodiny, date pak
vypíše neco jiného než GMT.

> udelam export TZ=GMT+1
> date je: Tue Oct  2 13:01:01 GMT 2001
> hwclock je: Tue Oct  2 15:08:11 2001  -0.440055 seconds
>
> jakto,ze se zmeni i hwclock ? Myslel jsem,ze CR je v casovem pasmu +1,

A vypínal jsi ten PC po změně TZ ? Pokud ano tak tu je zrada při vypnutí
PC se přepíše čas z softvarových hodin do biosu podle nastavené aktuální
zóny.

> coz je tedy o hodinu vice nez v UK,takze jakto ze kdyz zvysim GMT, tak
> systemovej cas mi jde dolu ?

Prostě máš zmatky kolem TZ. Nepoužívej proměnnou TZ a nastav jako root
tzselect správnou TZ.
Pokud chceš používat GMT tak tam nastav GMT a pro jednotlivé uživatele
potom můžeš nastavit jednotlivé TZ jaké kdo bude chtít.

|            Ostrava                     |

---
Používám legální programy a ZADARMO !
viz http://www.linux.cz/zdarma-a-legalne