UTF-8 editor do linuxu a (OT) do windows

Radovan Garabik spam na melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Středa Říjen 3 14:45:37 CEST 2001

Ing. Miloslav Ponkr?c <miloslav.ponkrac na interval.cz> wrote:
 : Otazkou je, zda vsechny prohlizece UTF-8 zvladnou. Osobne jsem na webu jeste
 : UTF-8 jeste HTML stranky nevidel. Pravda, nevim, co vsechno myslite pod
 : pojmem "vytvaret weby".

 : Proto by mozna bylo dobre vysondovat i zkusenosti jinych, jak s UTF-8 a
 : podporou webovych veci.

Zaciatok threadu som nejako nezachytil, tak tu su len nejake
moje postrehy:

Ja pouzivam na www strankach UTF-8, bez vacsich problemov, v podstate
vsetky "mainstreamove" (netscape>=4.0, IE, lynx, links, konqueror, galeon)
browsre s tym nemaju problemy (az na links, kde vystup musi byt
8-bitovy, ale stranka bez problemov moze byt v UTF-8)). Jediny
siroko rozsireny moderny browser co s tym _ma_ problemy je Opera.

Na strankach mam aj verzie prekonvertovane do iso-8859-2, ascii
a aj inych kodovani, ale na tieto linky navstevnici klikaju len minimalne.

Na pisanie pouzivam bud vim 6.0 a prislusnu xkb mapu pod x-window,
alebo na exotickejsie znaky yudit a jeho vstavanu klavesnicu.

Nedavno som objavil nasledujuci editor:
http://www4.vc-net.ne.jp/~klivo/sim/simredo.htm
ale je pisany v jave, nasledne priserne pomaly,
a nedokazal som ho donutit pouzivat rozumne iny font
nez jeho defaultny.
Ale ocividne bezi aj pod windows.

| Radovan Garabik  http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph . uniba . sk       |