UTF-8 editor do linuxu a (OT) do windows

Honza 'Prase' Sindelar sindelaj na merkur.vscht.cz
Středa Říjen 3 18:33:25 CEST 2001

On Wed, Oct 03, 2001 at 09:41:13AM +0200, Ondřej Surý wrote:
> Dobry den,
> protoze uz me nebavi konvertovat z windows-1250 do iso-8859-2 a naopak,
> chtel bych ostatni spolupracovniky donutit vytvaret weby v Unicode.  Co se
> tyce Linuxu, tak hadam, ze Emacs nebude mit problemy do Unicode ukladat
> (muze mi to nekdo potvrdit nebo vyvratit), ale co se tyce windows,
> potreboval bych poradit nejaky slusnejsi editor, ktery by UTF-8 umel.  V
> nejhorsim pripade bych se spokojil s editorem, ktery by umel texty ukladat
> v iso-8859-2.
IMHO velmi slusny editor pro windows je UltraEdit. Od verze 8.2 umi UTF-8.
Nicmene neni zdarma. (http://www.ultraedit.com/)
Pro Linux pak (muj oblibeny) vim - od verze 6.0 rovnez umi UTF-8
(ale to jsem zatim osobne neoveril)
Ted mi dochazi, ze vim je i pro windows. ;-)
BP :8)
--
You are a true believer. Blessings of the state, blessings of the masses.
Thou art a subject of the divine. Created in the image of man, by the masses,