2 servery, 2 IP a 1 domena

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Říjen 4 01:03:29 CEST 2001

petr na spaceweb.cz (Petr Kučera) writes:

> Bud se mi to zda, ale ted jsem se dival na linux-ha a pripada mne , ze tam
> spi de o to , aby na obou serverech byli stejne veci (aspon co jsem se
> docetl). To ja nepotrebuju. Mne staci jen nejakym zpusobem dokopad do DNSka
> 2IP adresy kdyz nejede jedna at to jede prez druhou.

ha-linux je pouzitelny prave na IP address takeover, to ovsem vetsinou
vyzaduje, aby servery byly na jedne siti.

DNS by slo nasledovne:

Na primarnim DNS serveru budu mit zaznam

www     1       IN      A       a.b.c.d

nejakym zpusobem kontroluji dostupnost serveru a.b.c.d (ping). V
pripade nedostupnosti nahradim zaznamem

www     1       IN      A       e.f.g.h

zvednu seriove cislo v SOA a poslu NOTIFY sekundarnimu DNS.

Tot vse.

Mozna by v nekterych pripadech stacilo i alternativni

www     IN      A       a.b.c.d
        IN      A       e.f.g.h

problem muze byt ovsem v tom, ze nektere aplikace se snazi dostat
pouze na prvni adresu, kterou dostanou. Nektere aplikace naopak
zkouseji vsechny adresy (treba telnet). Takze prvni varianta je trochu
jistejsi.

Brno, Czech Republic