UTF-8 editor do linuxu a (OT) do windows

Oto Buchta tapik na neo.cz
Čtvrtek Říjen 4 10:11:51 CEST 2001

Dne st  3. říjen 2001 14:45 Radovan Garabik napsal(a):
> Ja pouzivam na www strankach UTF-8, bez vacsich problemov, v podstate
> vsetky "mainstreamove" (netscape>=4.0, IE, lynx, links, konqueror, galeon)
> browsre s tym nemaju problemy (az na links, kde vystup musi byt
> 8-bitovy, ale stranka bez problemov moze byt v UTF-8)). Jediny
> siroko rozsireny moderny browser co s tym _ma_ problemy je Opera.

Asi pre pul rokem :-( jsem testoval lynx a ten sice zobrazoval znaky, ale
konvertovane do ascii.

> Na pisanie pouzivam bud vim 6.0 a prislusnu xkb mapu pod x-window,
> alebo na exotickejsie znaky yudit a jeho vstavanu klavesnicu.

No neni nad emacs a jeho
C-x RET c (Coding system for following command:)utf-8
C-x C-w (Writing data:) mujsoubor.utf8

Nebo pokud chce dotycny pouzivat pure KDE, pak kikbd a kwrite + UTF-8
No a samozrejme ze v konqueroru muzete psat v input type=text v pohode v
utf-8, akorat je problem s nastavenim fontu. Defaultne pouziva priserne
mrnavy font (SuSE 7.1, 7.2, RH 7.0, 7.1), takze je nutne nastavit minimalni
velikost fontu na 9.
--
Oto 'tapik' Buchta