Tuhnouci RangeLan 2 -- please help

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Čtvrtek Říjen 4 10:40:31 CEST 2001

| Odesílatel: David Tok <theo na coolnet.cz>
| :Karta v Linuxovem box jednou za cas ve zcela nepravidelnych a
| :nepredvidatelnych intervalech vytuhne - bez jakekoliv chybove hlasky,

| :Napadaji me dve varianty: budto zacina blbnout hardware (nejspis asi
| :sitovka) a nebo se deje nekde neco v jadre na urovni sitove vrstvy ---
to je
| :ale pouze moje v podstate laicka spekulace, nic jineho.

| Promeroval jste konektory, jestli neni nektery ukrouceny? Co mam
| zkusenost, tak Proximy tuhnou, kdyz nemaji aspon 99.9% signal ;-)

Nejen Proximy. Mozna jste se skoro trefil... Ja asi pred rokem navigoval z
domu telefonem v 10 v noci sefa na komine susicky (v bource), nakonec me
napadlo dat na zivy vyvod anteny na karte odpor 560R k zemi kvuli staticke
elektrine. No a od te doby nebyl jediny "zahadny" vypadek.

Fous od odporu se zastrcil primo na karte do takove male dutinky, no a
druhy konec sel pod sroubek na kejs (fuj, to je slovo).

Principialne to je asi tak, ze oddelovaci kondenzator k antene se probije a
toto napeti se dostane az na varikapy, ktere kartu samozrejme rozladi.
Vzhledem k tomu, jak jsou delane fazove zavesy pro toto pasmo, muze dojit k
tomu, ze fazovy zaves se zasynchronizuje nikoli na spravny kmitocet, ale na
jeho nejaky cely nasobek (ci naopak zlomek). Nepouziva se zde totiz
komplikovany kmitoctovy a fazovy detektor, ale jen XOR hradlo.

Ten odpor samozrejme muze mit i jinou hodnotu, hodnoty > 470R nebudou mit
nijak zavratny vliv na kvalitu vysilaneho ani prijimaneho signalu (na
konektorech, kabelu a prizpusobeni anteny jsou mnohem vetsi ztraty), no a
cim vetsi bude, tim zase hure bude odvadet pripadny naboj, ktery tam muze
vzniknout i docela najednou z niceho nic (tedy nejen vetrem), treba bleskem
kilak daleko.

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
www.k-net.cz  Multimedia, Networking, Communications, terminals, NC, R+D
          "One world, one web, one program"  -- Microsoft promotional ad
          "Ein Volk, ein Reich, ein Fuehrer" -- Adolf Hitler
"Kdo nesouhlasí s námi, podporuje teroristy" -- G. Bush jr.
"Kdo nejde s námi, jde proti nám"            -- komunisté