staticke routovani - nastaveni pro celou sit

Pátek Říjen 5 00:11:12 CEST 2001

On 26 Sep 2001, Pavel Lisy wrote:

> Mam sit, 192.168.1.0, ktera je zamaskovana firewallem, ktery je pro
> lokalni pocitace default gateway. Toto mam nastaveno v dhcp. Problem
> nastave v pripade, ze se pripojim modemem k jednomu z pocitacu.
> Pridelim mu adresu ze site 192.168.2.0 a chtel bych s nim pracovat v
> lokalni siti a dostat se i ven. Ven to neni problem: pokud to nastavim
> na GW, tak vse funguje. Pokud se chci ale dostat pomoci ssh na nejaky
> lokalni stroj, nefunguje mi to, dokud na nem nenastavim routovani s
> novym GW pro sit 192.168.2.0. Je to tak normalni?

To jako na tom pocitaci je modem a pripojuje se zvenci primo na nej (napr.
spravce z domova)?

> Po nastaveni routovani na defaultnim GW a pocitaci pres ktery se
> pripojuji, mi funguje ping na vsechny lokalni i venkovni pocitace. Ale
> napr. telnet, ssh nefunguji. Znamena to, ze ping nejde pomoci
> routovacich tabulek, nebo je zpracovava nejak jinak?

Vsechno chodi pres IP, takze chyba bude jinde. Jakmile jde ping, musi jit
i zbytek. Problem muze byt v reverznim DNS (dlouha prodleva, protoze
server se snazi udelat resolv) nebo treba v tcp_wrapperu na serveru.

> Je nejaka cesta jak nastavit staticke routovaci tabulky centralne
> (NIS, DHCP) nebo to musim udelat rucne? Jde to vubec rucne nastavit na
> Win klientech? Nebo se ro resi dynamickym routovani pres route?

Pro obsluhu routovacich tabulek slouzi specialni protokoly a demoni.
Nejjednodussi je RIP. Ve Windows se routovani ovlivnuje rucne pomoci
prikazu route a myslim, ze snad jde nejak i routovaci tabulka zapsat
natrvalo.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz