bootovani Linuxu

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Sobota Říjen 6 18:06:08 CEST 2001

 RR> -hda1 - fat16 (primary), na nem NT4.0 + DOS
 RR> -hdc1 - fat16(primary), tady mam Linux
 RR> -hdc5 - ntfs(logical disk v ext), dalsi NT4.0
 RR> -hdc6 - NTFS(logical disk v ext), W2k
 RR> -hdc7 - NTFS(logical disk v ext), data

 RR> Pri startu PC si muzu vybrat kterykoliv M$ system, linux bootuji
 RR> pres
 RR> disketu. - Ted se mi disketa nejak posejrila - hlasi mi to jen
 RR> Boot
 RR> failed. Da se startovaci disketa nejak vytvorit znova? Resp na
 RR> jinem
 RR> linuxu jsem si ji vytvoril mkbootdiskem, ale ten ma jinou sitovku
> [...]

Na partisnu pristupnou z dosu nahrat loadlin.exe, ktery byva vetsinou
na CDcku s distribuci. Je to program, ktery odstavi DOS a zavede linux
z partisny, kterou mu zadate. Na CD kde bude loadlin najdete urcite i
nejakou dokumentaci, nebo batak, ze ktereho bude zrejme jak se to
pouziva.

Co se tyce bootovani. Probiha to tak, ze se nejdrive zavede tzv. MBR v
nem byva umisten kod, ktery vyhleda partition oznacenou jako aktivni a
natahne z jejiho boot sektoru kod, ktery spusti. U linuxu byva timto
kodem lilo. Bootovat lilo pak v NT lze stejne jako DOS. NT maji nekde v
korenovem adresari ulozeny bootsektor DOSu jako soubor a na nej se pak
odkazuje i boot.ini, takze je nutne vytvorit soubor obsahujici boot
sektor linuxu a doplnit odkaz na nej do boot.ini. Kopii sektoru do
souboru vyrobite pomoci prikazu dd. Zkuste v linuxu man dd.

Petr

... Zna historie *jediny* pripad kdy vetsina mela pravdu?