pomoc SuSE

Pondělí Říjen 8 22:44:57 CEST 2001

On Mon, 8 Oct 2001, pecka wrote:

> naistaloval jsem suse 7.2 z internetu (ftp), kdyz jsem rebootoval instalaci,
> ta jsem po spusteni lilo dostal tuhle hlasku: VFS: Unable to mount root fs
> on 03:02.
>
> root je na /dev/hda2, je to reiserfs.
> lilo je na /dev/hda2 (pouzivam loader z Win2000)
> spusteni prez instalacni disketu funguje
> kernel jsem naistaloval standardni 2.2, ktery byl v nabidce instalace

Jadro bylo zavadecem LILO zavedeno do pameti, spustilo se, provedlo
vsechny detekce a inicializace I/O zarizeni a pri pokusu o pripojeni
korenoveho FS (systemu souboru) doslo k chybe.

Chyba je zpusobena pravdepodobne nepritomnosti ovladace FS, ktery je na
koreni pouzit. Evidentne pri instalaci LILO nebyl k dispozici initrd
soubor, ve kterem se takove moduly uchovavaji a jadro si je pred pripojeni
korenoveho FS muze natahnout.

Pouzijte nejaky nastroj, ktery ma SuSE na vytvoreni initrd obrazu a pokud
to ten nastroj nepochopi sam, prikazte mu zahrnuti modulu pro podporu
reiserfs do tohoto pbrazu, ktery pomoci LILo predavate jadru.

Modul se jmenuje reiserfs, v RH by se to delalo asi takhle (netestovano,
ale bude to dost podobne):

mkinitrd --preload reiserfs /boot/initrd-2.2.5-15.img 2.2.5-15

Jinou obvyklou chybou je opomenuti zavedeni ovladace SCSI radice (zde je
to ale IDE, takze by to vadit nemelo, pokud tey ovladac IDE neni taky jako
modul).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz