Pozor na Mandrake 8.1!

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Pondělí Říjen 8 17:08:34 CEST 2001

| Odesílatel: Stanislav Meduna <stano-cznews na meduna.org>
| v priebehu 24 hodin co bola nabootovana poslala do prdele svoj
| vlastny filesystem a dostala sa do stavu "kernel panic - cannot
| find init". fsck tam nasiel tolko chyb, ze je to najskor nepouzitelne.

| Abit BP6 motherboard, 2x433 MHz SMP Celeron, 512 MB RAM,
| IBM IC35L040AVER07-0 40 GB disk na HPT 366 radici.

A mate opravdu v poradku RAMku, a opravdu je v poradku ten IBM disk? Ja s
disky IBM nemam zrovna moc blahe zkušenosti, co se týče jejich chybování -
data z chybných sektorů automaticky realokuje jako kdysi Connery, ale díky
extrémní hustotě zápisu a lovení signálu ze šumu (IBM jsou na to mistři),
je u IBM pravděpodobnost přečtení chybných dat bez avíza chyby mnohem
větší, než u jiných, byť mají statisticky stejnou pravděpodobnost chyby.

Já jsem obšťastněn IBM 45GB už skoro rok, no, nejraději bych ho neměl, ale
šéf jiný nedá.

Takové kousky, jako že najednou nemůže nabootovat (cca jednou za 1-2
měsíce, boot z diskety jede), nebo zústane na docela dost vteřin svítit a
svítí... pak se normálně rozeběhne. Anebo najednou má úplně jinou
geometrii, to zase stačí ho smazat/obnovit v biosu (přitom parametry mu
zůstanou stejné). Jo, virus? Neee... Disk! Fakt jsem se s tím dost natrápil
abych přišel na to, že za to může komunikace disku s řadičem a sem-tam
chybička. mimochodem, už 2x jsem kvůli rozvrtanému filesystému přišel o
nějaká data (ne všechny, ale i troška zamrzí), přitom ukončení bylo
korektním shutdownem.

Fakt bych to hledal v HW

             Jaroslav Lukesh, K-net
www.k-net.cz  Multimedia, Networking, Communications, terminals, NC, R+D
          "One world, one web, one program"  -- Microsoft promotional ad
          "Ein Volk, ein Reich, ein Fuehrer" -- Adolf Hitler