Lokalni sendmail

Úterý Říjen 9 09:09:17 CEST 2001

> No zadat to tam jde, ale nijak se to pozitivne
> neprojevi. Stale to na me krici Zprávu nelze odeslat,
> protože jeden z příjemců byl serverem odmítnut. Adresa

	Coz muze byt spravne...

> odmítnutého příjemce je cermakjosef na yahoo.com. Předmět
> '', Účet: 'Cermak', Server: '192.168.2.20', Protokol:
> SMTP, Odezva serveru: '551 we do not relay', Port: 25,
> Zabezpečení (SSL): Ne, Chyba serveru: 551, Číslo
> chyby: 0x800CCC79

Kod chyby 0x800CCC79 Vam nejspise (ne)vysvetli Vas vendor
software...:-r, ale k veci - mate povoleny v /etc/mail/access realying
(co obsahuje u vas soubor)? Mate ho rebuildnuty do podoby access.db? (U
RH je v /etc/mail/ soubor Makefile, tudiz staci mit nainstalovany
make*.rpm a v danem adresari dat 'make' (skutecne make bez parametru)).
To je prvni krok... - potom zkuste z lokalni site 'vhodnym' (telnet ve
Win98/2k/NT lze sice pouzit, ale nezapomente si zapnout lokalni echo)
telnetem toto (zaroven si pres 'tail -f /var/log/maillog' sledujte co se
deje a v pripade problemu se s nami podelte):

telnet <linux> 25
helo paja
mail from: <cokoli vaseho>
rcpt to: <cokoli vaseho jineho...>
data
SUBJECT: Test

Test 1
.

(ta tecka musi byt na samostatnem radku nasledovana <Enter>)

	Tak a nyni muze nastat nekolik pripadu, resp. uz po ceste:

1. V okamziku zaadni RCPT TO: vas sendmail odmitne => nemate povoleny
RELAY z lokalni site - doporucuji kontrolu syntaxe v /etc/mail/access,
2. Uz pri napsani telnet <linux> 25 se Vam nepodari pripojit na
sendmail... - pak jste z te rady postizenych, kteri maji SDM 8.11. a
udelejte nasledujici:
v /etc/mail/sendmail.mc je polozka - neco jako -
"DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=127.0.0.1, Name=MTA')", zmente ji na -
"dnl DAEMON_OPTIONS(`Port=smtp,Addr=127.0.0.1, Name=MTA')". Nyni napiste
'm4 </etc/mail/sendmail.mc>/etc/sendmail.cf', pokud se neobjevi chyby
staci /etc/rc.d/init.d/sendmail restart a sledujte co se deje... (hlavne
ve /var/log/maillog) a zkuste vse od telnet <linux> 25
3. Pokud se po odeslani '.' objevi Mail; accepted for delivery ci neco
podobneho, mel byste pres prikaz 'mailq' videt dotycny mail ve fronte
(pokud uz tam neni, jedine dobre, prave jste to rozchodil)

	Tak a pokud mail mate ve fronte, pak dejte 'sendmail -q', pokud pote,
co dostanete znovu prompt a date opet 'mailq' mate frontu prazdnou,
gratuluji, pokud ne, zajimaji mne nasledujici soubory:

/etc/mail/sendmail.mc
/etc/mail/access
/etc/mail/sendmail.cf (pokud jste ho rucne upravoval a negeneroval, coz
Vam silne nedoporucuji vyjma 'DS')
/var/log/maillog

PS: Dalsi reakci, pokud je treba, mi poslete soukromne, zde to jiz nema
co delat (sendmail na linux.cz!) ale ten nectu pravidelne...