Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Oto Buchta tapik na neo.cz
Úterý Říjen 9 17:01:20 CEST 2001

Dne út  9. říjen 2001 16:29 Milan Kerslager napsal(a):
> No, ReiserFS se usilovne ladi v oficialnich jadrech od zacatku roku, ext3
> je vystavene na ext2, takze se ladi "jen" zurnalovani. Oba jsou na tom
> imho dobre. Nelze srovnavat vlastnosti jader od Linuse a od distributoru,
> protoze distributori jadra upravuji (z ruznych duvodu), tj. nelze
> predikoat problemy ze skutecnosti, ze v Linusove jadre s tim problem je
> (muze byt odstranen).

Ale kdo to ma vedetkdyz pouziva jadro od jineho distributora? Co kdyz ten to
neopravil?

Vite, co by mne osobne zajimalo? Kolik lidi provadi ono "ladeni", tedy kolik
lidi pouziva oficialni kernel. Cim dal vic zacinam mit pocit, ze krome lidi u
distributoru, kteri maji na starosti zabaleni kernelu, a par nadsencu (vcetne
Linuse :-) ) nikdo. Pokud je propagovana linie "ber jadro od distributoru",
ani bych se nedivil.

Toto mi implikuje jasnou vizi budoucnosti:
lide po celem svete vyrobi nejake sve patche do jadra. Pres Alana (prvni
sito) neco projde k Linusovi. Ten udela dalsi selekci a zverejni preNjadro.
Pri hodne vysokem N je udelan release, pred kterym jsou vyhazeny ty patche,
kter nejsou dostatecne otestovany. Lide z distribuci se podivaji na Patche,
zeptaji se, kdo tento konkretni patch z oficialniho jadra otestoval.  Odpoved
je na snade - temer nikdo, vsichni pouzivaji jadra distributoru. Radne
neprovereny patch nemuze prijit do distribuce, takze dalsi selekce. No a
nakonec dojdeme k tomu, ze kazda distribuce si bude pripravovat sve vlastni
kernely. Nejen pridavani a ubirani patchu, ale jejich vytvareni, protoze
jinak by se vyvoj kernelu vubec nehnul. No a pak se forknou uplne, protoze
kdo by vyvijel neco, co se nedostane jinam nez do vanilla-kernelu, ktery
stejne nikdo nepouziva.

Tomu se rika .... :-(

Potom je tu dalsi mozny problem, ktery vyvstal u ReiserFS a SuSExRedHat.
SuSE jiz delsi dobu obsahuje (a ja jiz delsi dobu pouzivam) ReiserFS, ktee mi
pripada stabilni, bez jakychkoli potizi. Kdyz jsem jednomu clovickovi (RH)
rekl, ze ReiserFS je uplne bombasticke, at si ho nahodi taky, dostal se do
stavu, ze bylo nutne reinstalovat masinu, protoze se s ReiserFS totalne
podelal disk.

Sorry, ze je to delsi, ale po nekterych problemech, ktere se mi objevili na
RH7.1, jsem si zkratka musel povzdechnout.

Doufam, ze to moc lidi nerozcililo.
--
Oto 'tapik' Buchta