qt-designer aplikace a čeština

Jiri Kouba jiri.kouba na volny.cz
Úterý Říjen 9 20:50:50 CEST 2001

Dobrý den,

mám RH 7.1 CZ a qt-designer-2.3.0-3   .
Pokud ve formuláři vlastnosti "text" objektu (třeba CheckBox) přiřadím
řetězec s diakritikou, uloží se Ok, také Test  formuláře Ctrl-T diakritiku
zobrazí, při běhu aplikace ale diakritika v příslušné popisce není.
Z manuálu vím , že tato verze qt chodí v iso-8859-2 nebo unicodu,
když si prohlídnu binárním editorem příslušný *.ui soubor s formulářem,
je to unicode , ne ?
ě = c49b
š = c5a1
č = c48d
ř = c599
ž = c5be
ý = c3bd
á = c3a1
í = c3ad
é = c3a9
Je třeba něco extra nastavit při překladu ? Je mi jasné, že regulérní proces
by byl tak, jak je děláno celé KDE, totiž  napsat to anglicky a
internacionalizaci provést přes *po, msgfmt -> *mo,
nicméně proč by se to nemohlo napsat česky a chodit česky?

Podobný problém mám i s Tcl/Tk , po upgadu z RH 6.2 na 7.0 přestala chodit
diakritika psaná pod 8859-2 , ani když jsem příslušné řetězce přepsal pod
unicodem, nezobrazila se správně. Přitom volbu KDE "Vzhled a
chování_Styl_Aplikovat písma a barvy na aplikace nepatřící do KDE" mám
aktivovanou.

Můžete mi poradit, kde dělám chybu ?