Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Kasparek Tomas xkaspa06 na stud.fee.vutbr.cz
Středa Říjen 10 09:07:57 CEST 2001

On Wed, 10 Oct 2001, David Trcka wrote:

> NEZISKAJI prehled o tom, co se v systemu deje, a NEZISKAJI prehled o tom,
> co na cem zavisi. Dejte zacatecnikovi prelozit jadro a pak se ho zeptejte,
> co na cem zavisi. Bude na vas cumet jak cap do trubky.

Bylo tam pokrocilejsim zacatecnikum! (A asi melo byt radeji
vice pokrocilejsim lidem, kteri s linuxem zacinaji). Myslim, ze je pravda,
ze pokud ma nekdo zajem zjistit, o cem to vlastne je - a i takovi lide s
linuxem zacinaji - ta, tohle je skvela moznost.

Sam jsem nejprve pouzival jadro z distribuce (tenkrat RH5.2), ale jiz po
nekolika tydnech jsem mel sve vlastni - prekompilovane to z distribuce)

Od jiste doby pouzivam 2.4.latest. (ano jiz od 2.4.0) A to tak, ze mam
vzdy dve funkcni jadra. Nyni napriklad 2.4.7 a 2.4.10. Pokud je v novem
jadre nejaky bug (nebo mne nevyhovujici feature), proste pouzivam starsi
jadro a je to. Ale prolizani novych konfigu (dnes spise prochazeni patche
oproti predchozi verzi - to se clovek dovi vic) je pro mne DNES uz bezne.

Duvod je jednoduchy - I nova ajdra je treba testovat - a ty mozna ze vseho
nejvice.

Na druhou strany nejsem uz asi ani zacatecnik a ani standardni uzivatel
(jakehokoliv OS)

Na treti stranu mam pocitac doma sam pro sebe a to je pravda uplne neco
jineho nez lide, kteri maji na starosti nejaky server.

Na ctvrtou stranu, mylsim, ze tak je to v poradku a tak to ma byt. Doma
zkousej to (nej)novejsi aby jsi zjistil co to prinasi a pomohl tomu na
nohy a v opravdovem nasazeni pouzij neco starsiho, co uz ma tuhle cestu
vice za sebou.

(Sorry, zacina z toho byt pekna bitka, ale ani ja se neudrzel)

 --

	Tomas Kasparek (sioux, xkaspa06)
 	 Tomas.Kasparek na seznam.cz