Kvalita jadra [Was: Pozor na Mandrake 8.1!]

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Říjen 10 08:35:08 CEST 2001

"Radek Vybiral" <Radek.Vybiral na vsb.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:Pine.LNX.4.21.0110092207480.32380-100000 na rih.brailcom.xx...

> Jde o to, ze jednou se proste kernel musi prohlasit za freeze a pak se do
> nej pridavaji opravy, ktere se objevili pozdeji..

Opravy. Ale nie novy kod.

> A to ze kernel testuje kazdy den x-tisic lidi je malo?

x-tisic ludi ho _pouziva_. Testovat a pouzivat je obrovsky rozdiel.
Testovanie je cieleny proces hladania chyb. Kto jadro pouziva je rad,
ked ziadnu chybu nenajde. Tester je rad, ked chybu najde.

> Porad nerozumim na co narazis, to co delaji vydavatele ditribuci je nejmin
> vdecna prace ze vsech cinnosti kolem Linuxu co znam.

S tym suhlasim. Narazam na to, ze z hladiska stability su sucasne
2.4.x verzie v mizernom stave. Vid spominane USB - nepoznam pomaly
nikoho, komu by spolahlivo chodilo, ale napriek tomu v "stabilnych"
jadrach je, je tam bez oznacenia ako experimentalny kod a bol
to dokonca jeden z bodov, preco prechadzat na 2.4. A to nie
je jedinou problemovou oblastou.

Ze testovanie robi kazdy distributor je fajn, daleko lepsie by ale bolo,
keby toto testovanie robili autori a uplne najlepsie, keby existovali
testeri, ktori su "posadnuti" hladanim problemov (autor sam
ma totiz urcity mentalny blok a nevyskusa veci, ktore nejdu - keby
totiz na taky pripad myslel, tak ho osetri uz pri pisani kodu).

Takto testuju tu istu vec v RedHate, v SuSE, v Mandrake, panboh vie
kde este, namiesto aby existoval niekto zodpovedny za testy jadra
ako takeho, s prehladom o tom, kto ma aky hardware, s planovanim
testov, s formalnym systemom pre sledovanie chyb (jadro
nema ani len Bugzillu) atd.

> Jde o to, ze to stovky a stovky hodin ladite, testujete, spolecne s
> dalsimi desitkami lidi v konferenci se to diskutuje.

Stovky hodin testovania bez dohody o tom, kto, co a ako testuje
a _dokumentacie_ tak vychodzich podmienok, ako aj vysledkov,
su pramalo efektivnou cinnostou.

A nikto ma nepresvedci, ze mailing list so stovkami prispevkov na
v podstate lubovolnu temu denne je vhodnou platformou pre riadenie
kvality projektu velkosti jadra.

Riedenie kvality nie je len modne "buzzword". Bez urcitych formalizmov
to skutocne nejde, bohuzial o ne "vrchne vedenie" nema zaujem.

Zdravi
--
                                                            Stano