Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Říjen 10 11:09:15 CEST 2001

> Presne tak, take NEDOPORUCUJI zacinat praci s Linuxem tim, ze si
> zacatecnik prelozi jadro!

A co byste doporucil zacatecnikovi, ktery si nainstaluje RH 7.1 s
jadrem 2.4.2-2 a ono mu to nechodi spravne ?

Konlretne v RH7.1 je zkopany
a) ovladac na SCSI karty aic_7xxx
b) podpora IDE zarizeni na LPT portu (/dev/pd..).
c) podpora PnP

ad a) do jadra 2.4.x se dostal neodzkouseny ovladac, ktery nechodi.
Sami autori to priznavaji a v pripade problemu doporucuji pouzit
puvodni verzi, ktera tam zustala pod nazvem aic_7xxx-old.

Ci je tohle nedodelek - IMHO Linuse a lidi okolo, kteri to pustili do
ostre verze. Tady nepomuze ani 10x kompilovat ciste jadro, kdyz je to
blbe.

ad b) ovladac pro pd zpusoboval zamrznuti systemu. Oprava se objevila
tusim ve verzi 2.4.6.
A co tedy ma zacatecnik delat jineho nez prelozit dostatecne opravene
jadro ?

ad c) Nevyhovuje mi podpra ISA karet v modulu isapnp a chci pouzivat
stary zpusob - balicek pnptools. Jak se podpory v kernelu mam
korektne zbavit ? Prelozenim jadra - a je jedno, jestli bude z
instalacniho CD, ciste od Linuse nebo patchnute na rawhide.

IMHO je nejlepsi kompromis - pouzit balicek kernel-source-* s rawhide
a upravit si ho k obrazu svemu, protoze nekdy to holt jinak nejde.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s