Dlouhy Povzdech: Kde skonci vyvoj Jadra? (bylo: Re: Pozor na Mandrake 8.1!)

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Středa Říjen 10 15:05:29 CEST 2001

Radek Vybiral wrote:

> Po vasnive diskusi s jednim zastancem kompilace vlastniho jadra za kazdou
> cenu jsem na tuto otazku doustal pouze odpoved, se kterou se da souhlasit:
> "Jadro bude rychlejsi a optimalnejsi nez to z distribuce"
>

> Ale o kolik? O 4%, o 40%, kolik usetrim pameti? 345kb pri 128MB?

Bohuzel zivot neni jen ruzovy a ne kazdy stroj ma 128MB RAM. Clovek,
ktery si umi zkompilovat svuj vlastni kernel pak dokaze Linux
nainstalovat i na 486ku se 16MB a tam uz muze byt uspora pameti znacna
(procentualne). Clovek, ktery to neumi ma smulu nebo v nejlepsim
pomalejsi pocitac nez je nutne. A ze pozadavek instalovat Linux na
podobnou stoletou sunku neni nijak neobvykly jsem se uz mockrat
presvedcil. Koneckoncu na firewall za 64kb linkou naprosto staci.

Michal Ludvig
--
* Cray is the only computer that runs
*  an endless loop in just 4 hours.