Zmateny zacatecnik - presny cas na serveru

Čtvrtek Říjen 11 21:35:42 CEST 2001

On Thu, 11 Oct 2001 jprokupek na centrum.cz wrote:

> Mam jen takovej drobne problem skusim sem to taky, ale dal jsem si tam
> ceskej serwer ntp.cesnet.cz a vse vypada ok ale cas se mi nenastavil,
> spoustim to jako root a vono nic, netusite nekdo v cem je ten pes

A co to napise? Mne to udela:

# ntpdate ntp.cesnet.cz
11 Oct 21:31:48 ntpdate[1133]: adjust time server 195.113.144.201 offset -0.167597 sec

Coz je spravne. Pak staci jen zadat:

clock -w --utc

A presny cas se zapise do CMOS (tj. cas bude spravne i po restartu).
Parametr --utc znamena, ze v CMOS jde cas podle UTC a jadro tak bude
spravne prepinat zimni/letni cas. V distribucich se dela clock -r s
parametrem --utc podle toho, jak si to nastavite.

Pokud mate na stanici i Windows, musi byt v CMOS lokalni cas, jinak to
bude ve Windows spatne.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz